Karşıt nelerdir?
Karşıt, dü komşu bilinçlilik ya da ancak nesnenin parçaları arasındaki manzara farkıdır. Fotoğrafta tezat, görüntüdeki temiz noktalar, ölçülü tonlar ma gölgeler arasındaki ilişkiyle yaratılır.
Yüce kontrastlı görüntülerde arz aleni ma arz berbat alanlar içinde kuvvetli ancak ayrım bulunurken, eksik kontrastlı görüntülerde aydınlıktan karanlığa henüz kademeli ancak geçilme vardır.
Karşıt, fotoğrafçılıkta trajik ma çarpıcı görüntülerden henüz incelikli ma incelikli görüntülere büyüklüğünde muhtelif efektler kurmak amacıyla kullanılabilir.
III. Tasarımda kontrastın önemi
Karşıt, görsel alaka ma aşama meydana getirmeye destek olduğu için tasarımın mühim ancak unsurudur. Karşıt müessir bir halde kullanıldığında, tasarımın mühim unsurlarına ilgi çekebilir, derinlik ma balans duygusu yaratabilir ma tasarımı görsel olarak henüz cazibeli ağıl getirebilir.
İki temel tezat türü vardır:
-
Kıymet kontrastı: Işte, dü element arasındaki gün ışığı ya da berbat farkını anlatım değer.
-
Il kontrastı: Işte, dü unsur arasındaki ıl tonu, tatmin ya da cila farkını anlatım değer.
Etken ma görsel olarak cazibeli tasarımlar kurmak amacıyla hem kıymet kontrastı bununla beraber ıl kontrastı kullanılabilir. Hem de, oldukça artık tezat can sıkan ma ilgi distribütör olabileceğinden, kontrastı endazeli çalıştırmak önemlidir.
Tasarımda kontrastı kullanırken aşağıdaki faktörleri dikkate ahzetmek önemlidir:
Işte faktörleri dikkatlice ayn önünde bulundurarak, dilediğiniz neticeleri sağlayan müessir ma görsel olarak cazibeli tasarımlar kurmak amacıyla kontrastı kullanabilirsiniz.
VII. Fotoğrafçılıkta tezat
Fotoğrafçılıkta tezat, ancak görüntünün arz aleni ma arz berbat alanları arasındaki cila farkını anlatım değer. Karşıt, mühim ayrıntıların vurgulanmasından drama hissi yaratılmasına büyüklüğünde muhtelif efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilir.
Fotoğrafçılıkta dü temel tezat türü vardır: ton kontrastı ma ıl kontrastı. Ton kontrastı, görüntünün değişik bölümleri arasındaki cila farkını anlatım değer. Il kontrastı, ancak görüntüdeki değişik renkler arasındaki ton, tatmin ma cila farkını anlatım değer.
Ton kontrastı kurmak amacıyla aşağıdakiler şeklinde muhtelif teknikleri kullanabilirsiniz:
- Yüce kontrastlı yanka ya da dijital sensör kullanma
- Sığ ancak vadi derinliği kurmak amacıyla fena ancak diyafram açıklığı kullanma
- Parlamayı kısmak amacıyla polarizasyon filtresi kullanma
- Resminizin azca pozlanması ya da çok pozlanması
Il kontrastı kurmak amacıyla aşağıdakiler şeklinde muhtelif teknikleri kullanabilirsiniz:
- Tamamlayıcı renkleri kullanma
- Özdeş rengin akis tonlarını kullanma
- Yankı ıl tonları kullanma
- Yankı doygunlukları kullanma
Karşıt, görsel olarak etkisi altına alan sahneler kurmak amacıyla kullanılabilecek kuvvetli ancak araçtır. Değişik tezat türlerini ma bunların müessir bir halde iyi mi kullanılacağını anlayarak fotoğrafçılığınızı ancak sonraki seviyeye taşıyabilirsiniz.
V. Tasarımdaki tezat örnekleri
İşte tasarımdaki birtakım tezat örnekleri:
- Etraf planda temiz renkli ancak nesnenin olduğu kara rahat ancak resim
- Derin dal plana ma aleni renkli metinlere haiz ancak internet sayfası
- Saha ancak renge alın yürekli ancak desene haiz ancak elbise parçası
- Karşıt kaplamalı ancak möble parçası
Bunlar, görsel olarak entresan ma entresan tasarımlar kurmak amacıyla kontrastın iyi mi kullanılabileceğini yayınlayan bir tek düşük örnektir.
VI. Fotoğrafçılıkta tezat
Fotoğrafçılıkta tezat, ancak görüntünün arz aleni ma arz berbat alanları arasındaki cila farkıdır. Ancak derinlik hissi görüntülemek, görüntünün muayyen öğelerine ilgi asmak ya da ancak görüntüyü görsel olarak henüz entresan ağıl lütfetmek amacıyla kullanılabilir.
Fotoğrafçılıkta dü temel tezat türü vardır:
- Yöresel tezat: Işte, ancak görüntüdeki komşu pikseller arasındaki cila farkıdır.
- Umumi tezat: Işte, ancak görüntünün arz temiz ma arz berbat alanları arasındaki cila farkıdır.
Yöresel tezat, sığ vadi derinliği çalıştırmak, polarizasyon filtresi çalıştırmak ya da firar ma yakma şeklinde muhtelif teknikler kullanılarak artırılabilir.
Umumi tezat, ali tonlu ya da eksik tonlu tenvir kurulumu ya da tezat filtresi kullanılarak artırılabilir.
Fotoğrafta tezat kullanırken, bunun görüntünün umumi cankuşu ma hissi üstünde yaratacağı etkinin bilincinde bulunmak önemlidir. Yüce kontrastlı ancak imaj henüz trajik ma çarpıcı görünürken, eksik kontrastlı ancak imaj henüz mufassal ma rahat görünecektir.
Fotoğrafçılıkta kontrastı müessir bir halde çalıştırmak amacıyla birtakım ipuçları:
- Derinlik hissi görüntülemek amacıyla kontrastı kullanın.
- Görüntünün muayyen öğelerine ilgi asmak amacıyla kontrastı kullanın.
- Ancak cankuşu ya da ihtisas görüntülemek amacıyla kontrastı kullanın.
- Kontrastın görüntünün umumi görünümü üstündeki tesirinin bilincinde olun.
Karşıt, görsel olarak çarpıcı ma entresan sahneler kurmak amacıyla kullanılabilecek kuvvetli ancak araçtır. Kontrastı müessir bir halde iyi mi kullanacağınızı anlayarak fotoğrafçılığınızı ancak sonraki seviyeye taşıyabilirsiniz.
VII. Fotoğrafçılıkta tezat
Karşıt fotoğrafçılıkta mühim ancak unsurdur ma muhtelif efektler kurmak amacıyla kullanılabilir. Fotoğrafçılar, aleni ma berbat alanlar arasındaki kontrastı artırarak ya da henüz çarpıcı ancak imaj kurmak amacıyla değişik renkler kullanarak görsel olarak cazibeli ma ilgi cazibeli sahneler oluşturabilir.
Fotoğrafta kontrastı artırmanın muhtelif yolları vardır. Bunun ancak yolu, dal planı berbat bırakarak mevzuyu aydınlatmak amacıyla ancak ünlü ya da reflektör kullanmaktır. Işte, mevzu ile dal düşünce içinde kuvvetli ancak tezat yaratarak mevzunun öne çıkmasını elde edecektir.
Kontrastı artırmanın ancak ayrıksı yolu birlikte kara rahat süzgeç kullanmaktır. Işte, görüntüdeki bütün renkleri kaldıracak ma ancak aleni ma derin arasındaki kontrastı bırakacaktır. Işte oldukça çarpıcı ma trajik ancak tesir yaratabilir.
En son fotoğrafçılar, görüntülerinde derinlik hissi görüntülemek amacıyla kontrastı birlikte kullanabilirler. Mesela fotoğrafçılar, berbat ancak dal planın önüne temiz ancak bilinçlilik yerleştirerek, nesnenin seyirciye dal plandan henüz andıran olduğu yanılsamasını yaratabilirler.
Karşıt, fotoğrafçılıkta muhtelif efektler görüntülemek amacıyla kullanılabilecek kuvvetli ancak araçtır. Fotoğrafçılar kontrastın iyi mi kullanılacağını anlayarak görsel olarak cazibeli ma ilgi cazibeli sahneler yaratabilirler.
Videografide tezat
Videografide tezat, ancak görüntünün arz aleni ma arz berbat kısımları arasındaki cila farkıdır. Derinlik, drama ma alaka duygusu görüntülemek amacıyla kullanılabildiğinden görsel öykü anlatımının mühim ancak unsurudur.
Videografide dü temel tezat türü vardır:
Uzamsal tezat, çerçevede birbirine andıran nesneler arasındaki cila farkıdır. Işte, derinlik ma odaklanma hissi görüntülemek amacıyla kullanılabilir.
Zamansal tezat, süratli bir halde peş peşe yayınlanan kareler arasındaki cila farkıdır. Işte, akım ma enerji hissi görüntülemek amacıyla kullanılabilir.
Videolarınızda müessir tezat kurmak amacıyla aşağıdaki faktörlere ilgi etmeniz icap eder:
Tenvir: Sahnenizi tenvir şekliniz, videonuzun umumi kontrastı üstünde ağabey ancak etkiye haiz olacaktır. Akpak ma berbat kontrastlı alanlar kurmak amacıyla kaba ma merhametli fer kaynaklarının ancak kombinasyonunu kullanın.
Kompozisyon: Çekimlerinizi çerçeveleme şekliniz videonuzdaki kontrastı birlikte etkileyebilir. Derinlik hissi görüntülemek amacıyla yöre plandaki nesneleri kullanın ma nesnenizi tezat gerçekleştiren ancak dal plana yerleştirin.
Il: Videonuzda kullandığınız renkler tezat kurmak amacıyla bile kullanılabilir. Mühim öğelere ilgi asmak amacıyla temiz, doygun renkler kullanın ma ancak hava hissi görüntülemek amacıyla merhametli renkler kullanın.
Yukarıdaki faktörleri dikkatlice ayn önünde bulundurarak kuvvetli görsel ma romantik etkiye haiz videolar oluşturabilirsiniz.
IX. Internet tasarımında tezat
Karşıt, dayanıklı ma görsellerin henüz okunaklı bulunmasına ma görsel olarak henüz cazibeli ancak internet sayfası oluşturulmasına destek olabileceğinden internet tasarımının mühim ancak unsurudur.
Internet tasarımında mühim olan dü temel tezat türü vardır:
-
Il kontrastı, dü ıl arasındaki cila farkını anlatım değer. Işte, dayanıklı ma görsellerin dal planda öne çıkmasını keşfetmek ma görsel olarak henüz entresan ancak tasavvur kurmak amacıyla kullanılabilir.
-
Ebat kontrastı, ancak sayfadaki dü unsur arasındaki ebat farkını anlatım değer. Işte, ancak informasyon hiyerarşisi kurmak ma tasarımın mühim unsurlarına ilgi asmak amacıyla kullanılabilir.
Internet tasarımında kontrastı kullanırken öğelerin öne çıkmasını keşfetmek ile tasarımın bibi görsel olarak cazibeli olmasını keşfetmek içinde ancak balans keşfetmek önemlidir. Oldukça artık tezat can sıkan belki, oldukça azca tezat ise tasarımın okunmasını zorlaştırabilir.
Internet tasarımında kontrastı müessir bir halde çalıştırmak amacıyla birtakım ipuçları:
-
En çok okunabilirlik amacıyla aleni dal düşünce rengi ma derin dayanıklı kullanın.
-
Bağlantıların ma düğmelerin öne çıkmasını keşfetmek amacıyla tezat renkler kullanın.
-
Ancak informasyon hiyerarşisi kurmak amacıyla ebat kontrastını kullanın.
-
Görsel alaka görüntülemek ma tasarımın mühim unsurlarına ilgi asmak amacıyla olumsuz alanı kullanın.
Işte ipuçlarını izlem ederek hem görsel olarak cazibeli bununla beraber okunması rahat ancak internet tasarımı oluşturabilirsiniz.
Sual: Fotoğrafçılıkta tezat nelerdir?
C: Fotoğrafçılıkta tezat, ancak görüntünün arz aleni ma arz berbat alanları arasındaki cila farkını anlatım değer.
S: Fotoğrafçılıkta tezat niçin önemlidir?
C: Karşıt, görüntüde derinlik ma ebat duygusu yaratmaya destek belki ma ek olarak fotoğrafın muayyen öğelerine ilgi çekmeye bile destek belki.
S: Fotoğraflarımda kontrastı müessir bir halde iyi mi kullanabilirim?
C: Fotoğraflarınızda kontrastı müessir bir halde kullanmanın muhtelif yolları vardır. İşte düşük gerekçe:
- Gölgeler ma vurgular kurmak amacıyla ancak fer deposu kullanın.
- Karşıt kurmak amacıyla değişik renkler kullanın.
- Değişik tezat türleri kurmak amacıyla değişik pozlama ayarlarıyla denemeler yapın.
Kontrastı müessir bir halde kullanarak görsel olarak henüz entresan ma entresan sahneler oluşturabilirsiniz.
0 Yorum