- II. Yapı fotoğrafçılık nelerdir?
- III. Değişik mimarlık fotoğrafçılığı türleri
- V. Yapı fotoğrafçılık amacıyla maruzat âlâ ayarlar
- VI. Yapı fotoğrafçılık amacıyla kompozisyon ipuçları
- VII. Yapı fotoğrafçılık amacıyla tenvir ipuçları
- Yapı fotoğrafçılık amacıyla muamele sonrası ipuçları
- IX. Yapı fotoğrafçılığınızı marketing
Antet | Özellikler |
---|---|
Yapı fotoğrafçılık |
|
Yapı fotoğrafçılığı |
|
İnşaat fotoğrafçılığı |
|
Çelik mimarlık |
|
Taş mimarisi |
|
II. Yapı fotoğrafçılık nelerdir?
Yapı fotoğrafçılık, binaların ve öteki yapıların güzelliğini soruşturma sanatıdır. Fotoğrafçının fotoğrafçılığın yol yanlarını (kompozisyon, ışıklandırma ve pozlama benzer biçimde) mucit yönleriyle (cankuşu tenha, kalp ve öykü anlatımı benzer biçimde) dengelemesini gerektirdiğinden sıkıntılı ancak resim türüdür.
Yapı fotoğrafçılık, binaları ve öteki yapıları belgelemek, takdimetmek ya da bir tek manalı sahneler görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Ticari ancak meşguliyet dahi muhtemelen, şahsi ancak ihtiras dahi muhtemelen.
Yapı cazibe motivasyonunuz kesinlikle akılda tutulması ihtiyaç duyulan dar mühim keşikçi vardır. Evvela kompozisyon, fer ve pozlama benzer biçimde fotoğrafçılığın ilkelerini anlamanız icap eder. İkincisi, binaların ve öteki yapıların güzelliğini görebilmeniz gerekiyor. Üçüncüsü dahi işte güzelliği fotoğrafa dönüştürebilmeniz gerekiyor.
Yapı fotoğrafçılık ile alakalı daha çok informasyon istiyorsanız kullanabileceğiniz birnice anıt mevcut. Mevzuyla alakalı kitaplar, makaleler ve çevrimiçi eğitimler bulabilirsiniz. Ek olarak deneyimli fotoğrafçılardan ibret ya da imalathane emekleri alabilirsiniz.
Ergonomik yaparak, çarpıcı mimarlık fotoğraflar asmak amacıyla gereksinim duyduğunuz kabiliyet ve teknikleri geliştirebilirsiniz. Pekâlâ hangi bekliyorsun? Zaman çekime başlayın!
III. Değişik mimarlık fotoğrafçılığı türleri
Rastgele biri kendine has zorlukları ve ödülleri olan birnice değişik mimarlık fotoğrafçılığı türü vardır. Yer münteşir mimarlık resim türlerinden bazıları şunlardır:
- Aut mekan fotoğrafçılığı: Işte janr fotoğrafçılık, ancak binanın ya da yapının dışını yakalamaya odaklanır. Bakış açısı, ışıklandırma ve kompozisyon benzer biçimde mevzularla çoğunlukla uğraşmanız gerektiğinden ancak binanın muhteşem görüntüsünü derdestetmek kuvvet muhtemelen. Sadece doğru yaptığınızda, aut mekan fotoğrafçılığı ancak binanın güzelliğini ve ihtişamını yakalayabilen çarpıcı sahneler üretebilir.
- İç mekan fotoğrafçılığı: Işte janr fotoğrafçılık, ancak binanın ya da yapının bağırsak mekanını yakalamaya odaklanır. Sıklıkla fer, kompozisyon ve görüş açısı benzer biçimde mevzularla çabalamak zorunda kaldığınızdan, aut mekan fotoğrafçılığı büyüklüğünde mücbir muhtemelen. Hem de, bağırsak mekan fotoğrafçılığı, seyircilere ancak binanın gizli saklı alanlarına ancak ayn atma olanağı sunabilecek çarpıcı sahneler dahi üretebilir.
- Teferruat fotoğrafçılığı: Işte janr fotoğrafçılık, ancak binanın ya da yapının ayrıntılarını yakalamaya odaklanır. Dar binanın mimarisi, heykelleri ya da konuşma eserleri benzer biçimde benzersiz özelliklerini vurgulamanın mükemmel ancak yolu muhtemelen. Teferruat fotoğrafçılığı hem de ancak binanın şekillerine ve dokularına odaklanan abstre sahneler kurmak amacıyla dahi kullanılabilir.
- Hızlandırılmış fotoğrafçılık: Işte janr fotoğrafçılık, ancak binayı ya da yapıyı muayyen bir müddet süresince yakalar. Dar binanın zamanla iyi mi değiştiğini göstermenin ya da ancak binanın henüz canlı ve ilgi çekici ancak görüntüsünü yaratmanın mükemmel ancak yolu muhtemelen.
- 360 aşama fotoğrafçılık: Işte janr fotoğrafçılık, izleyicilerin ancak binayı ya da yapıyı farazi ortamda keşfetmesine imkan tanır. İzleyicilere ancak yapı ile alakalı henüz sürükleyici ancak tecrübe sunmanın ya da ancak binanın ayrıksı değişik göremeyecekleri kısımlarını görmelerine imkan sağlamanın mükemmel ancak yolu muhtemelen.
Yapı fotoğrafçılık nelerdir?
V. Yapı fotoğrafçılık amacıyla maruzat âlâ ayarlar
Yapı fotoğrafçılık amacıyla maruzat âlâ ayarlar, fotoğrafını çektiğiniz spesifik sahneye asılı olarak değişecektir sadece izlem edebileceğiniz dar umumi kaide vardır.
Evvela sığ ancak meydan derinliği kurmak amacıyla aşırı ancak diyafram açıklığı çalıştırmak isteyeceksiniz. Işte, dip planı bulanıklaştırmanıza ve dikkatinizi fotoğrafınızın mevzusuna odaklamanıza destek olacaktır.
İkinci olarak, gürültüyü durdurmak amacıyla eksik ancak ISO ayarı çalıştırmak isteyeceksiniz. Işte, resimlerinizin acı ve net kalmasına destek olacaktır.
Üçüncüsü, hareketi dondurmak amacıyla ali ancak deklanşör hızı çalıştırmak isteyeceksiniz. Işte, canlı nesnelerin fotoğrafını çekerken dumanlı görüntülerin önlenmesine destek olacaktır.
Deneyebileceğiniz birtakım hususi ayarlar şunlardır:
- Diyafram: f/8-f/11
- ISO: 100-200
- Enstantane hızı: 1/250-1/500
Normal olarak bunlar bir tek çıban noktaları. Değişik durumlarda sizin amacıyla maruzat âlâ olanı çıkarmak amacıyla değişik ayarları denemeniz gerekecektir.
Henüz âlâ mimarlık fotoğraflar asmak amacıyla birtakım devam ipuçları:
- Sınalga sarsıntısını durdurmak amacıyla ancak tripod kullanın.
- Binanın yüksekliğini nazaraçattırmak amacıyla eksik açıdan cazibe yapın.
- İzleyicinin gözünü fotoğrafın içerisine asmak amacıyla yönlendirici çizgiler kullanın.
- Değişik nazar açıları ve açılarla denemeler yapın.
Birazcık ergonomik yaparak çevrenizin güzelliğini yakalayacak çarpıcı mimarlık fotoğraflar çekebilirsiniz.
VI. Yapı fotoğrafçılık amacıyla kompozisyon ipuçları
Mevzu mimarlık resim yapmaya ulaşınca akılda tutulması ihtiyaç duyulan dar mevcut.
Evvela fotoğrafınızın mevzusunun âlâ tanımlanmış ve odakta olduğu için güvenilir gezmek istersiniz. Işte, kameranızdaki diyafram açıklığı, enstantane hızı ve ISO ayarlarına özen etmeniz gerektiği anlama gelir.
İkinci olarak fotoğrafınızın kompozisyonunun kararlı olduğu için güvenilir gezmek istersiniz. Işte, fotoğrafın değişik öğelerinin pervaz süresince değer biçimde dağıtılması gerektiği anlama gelir.
Üçüncüsü, fotoğrafın kuvvetli ancak biçim noktasına haiz olduğu için güvenilir gezmek istersiniz. Fotoğrafta izleyicinin kabak dikkatini çeken faktör işte.
Yapı fotoğrafçılık amacıyla dar hususi kompozisyon gerekçe:
- İzleyicinin gözünü fotoğrafa asmak amacıyla yönlendirici çizgiler kullanın.
- Balans ve görüş açısı duygusu görüntülemek amacıyla olumsuz meydan ilave edin.
- Mevzunuzun maruzat ilgi çekici görünümünü çıkarmak amacıyla değişik açılar ve perspektiflerle denemeler yapın.
- Fotoğrafınıza derinlik ve alaka desteklemek amacıyla civar maksat öğelerini kullanın.
Işte ipuçlarını izlem ederek hem görsel olarak cazibeli bununla birlikte bilgilendirici mimarlık fotoğraflar oluşturabilirsiniz.
VII. Yapı fotoğrafçılık amacıyla tenvir ipuçları
Yapı fotoğrafçılıkta ışıklandırma mevzubahis olduğunda dikkate katılması ihtiyaç duyulan dü asıl keşikçi vardır: günün saati ve ışığın yönü.
Yapı cazibe amacıyla günün maruzat âlâ tarihi, güneş doğumundan sonraki ve güneş batımından sabık sayaç olan değerli saattir. Işte zaman içinde fer müsamahakâr ve dağınıktır, işte dahi mimarlık amacıyla henüz güzel ancak fer yaratır.
Işığın yönü dahi önemlidir. Dar binayı önden çekerken, binanın civar kısmının âlâ aydınlatılması amacıyla gün arkanızda olacak biçimde cazibe akdetmek isteyeceksiniz. Dar binayı taraftan çekiyorsanız, elde etmeye çalıştığınız etkiye asılı olarak gün arkanızda ya da önünüzde olacak biçimde cazibe yapabilirsiniz.
Tenvir mimarisi fotoğrafçılığına müteveccih dar gerekçe:
- Kameranızı durağan(durgun) ağrımak amacıyla ancak tripod kullanın.
- Sığ ancak meydan derinliği kurmak amacıyla aşırı ancak diyafram açıklığı kullanın.
- Bir takım değişik pozlama derdestetmek amacıyla pozlamalarınızı ayraç içerisine karşı.
- Yansımaları kısmak ve kontrastı çoğaltmak amacıyla polarizasyon filtresi kullanın.
Işte ipuçlarını izlem ederek binaların ve öteki yapıların güzelliğini eline geçiren çarpıcı mimarlık fotoğraflar oluşturabilirsiniz.
Yapı fotoğrafçılık amacıyla muamele sonrası ipuçları
Ahir işlemler, görsellerinizin umumi standardını artırmanıza ve görsel olarak henüz cazibeli ağıl getirmenize destek olabileceğinden, mimarlık fotoğrafçılığın mühim ancak parçasıdır. Yapı fotoğrafların işlenmesi sonrası amacıyla dar gerekçe:
-
Görüntülerinizin muntazam biçimde pozlandığından güvenilir gezmek amacıyla ak dengesini ayarlayın.
-
Kontaklens bozulmasını ya da tüs sapmasını düzeltin.
-
Görüntülerinizi henüz faal ağıl beyanetmek amacıyla kontrastı ve doygunluğu artırın.
-
Görüntünüzün mevzusuna özen asmak amacıyla ancak vinyet ilave edin.
-
Gökyüzünü ya da görüntünüzün öteki alanlarını yakmak amacıyla dereceli ancak süzgeç kullanın.
-
Kompozisyonu geliştirmek ve mevzuya odaklanmak amacıyla görsellerinizi kırpın.
İşlem sonrası mimarlık fotoğraflar ile alakalı henüz ayrıntılı informasyon amacıyla aşağıdaki kaynaklara ayn atmanızı tavsiye ederim:
IX. Yapı fotoğrafçılığınızı marketing
Mükemmel mimarlık fotoğraflar çektikten sonrasında bu tarz şeyleri pazarlamaya başlamanın tarihi geldi. İşte dar gerekçe:
- Çalışmanızı nümayişettirmek amacıyla ancak portföy internet sayfası ya da blog oluşturun.
- Fotoğraflarınızı mimarlık resim yarışmalarına gönderin.
- Çalışmalarınızı öne anlamak isteyip istemeyeceklerini çapalamak amacıyla mimari firmalarına ve dergilere ulaşın.
- Fotoğraflarınızı henüz aşırı ancak kitleyle benimsemek amacıyla toplumsal medyayı kullanın.
- Özgür mimarlık fotoğrafçısı olarak hizmetlerinizi sunun.
Işte ipuçlarını izlem ederek mimarlık fotoğraflarınızın henüz aşırı ancak kütle tarafınca görülmesi ve sonuçta çalışmanızın karşılığını iktibas şansınızı artırabilirsiniz.
S: Yapı fotoğrafçılık amacıyla maruzat âlâ sınalga hangisidir?
C: Yapı fotoğrafçılık amacıyla maruzat âlâ sınalga şahsi ihtiyaçlarınıza ve bütçenize asılı olacağından, işte probleminin her insana müsait birnumara ancak cevabı yoktur. Sadece mimarlık fotoğrafçılık amacıyla maruzat âlâ kameralardan bazıları Canon EOS R5, Nikon Z7 II ve Sony Alpha 7R IV'janr.
S: Yapı fotoğrafçılık amacıyla maruzat âlâ kontaklens hangisidir?
C: Yapı fotoğrafçılık amacıyla maruzat âlâ kontaklens, fotoğrafını çektiğiniz mimarinin türüne asılı olacaktır. Sadece mimarlık fotoğrafçılık amacıyla maruzat âlâ lenslerden bazıları Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM, Nikon AF-S 24-70mm f/2.8E ED VR ve Sony FE 24-70mm f/2.8 GM'dir. .
S: Yapı fotoğrafçılık amacıyla maruzat âlâ ayarlar nedir?
C: Yapı fotoğrafçılık amacıyla maruzat âlâ ayarlar, hususi duruma asılı olarak değişecektir sadece birtakım umumi ipuçları içinde aşırı diyafram açıklığı (f/8 ya da henüz eksik), eksik ISO (ya da 200) ve ali deklanşör hızı (1/250. ancak engel ya da henüz süratli).
0 Yorum